SEO jeb meklēšanas optimizācija ir process, ar kuru tiecas uzlabot vietņu redzamību meklētājprogrammās, piemēram, Google. Lai sasniegtu augstu vietu meklētājprogrammu rezultātu lapā (SERP), jāpievērš uzmanība dažādiem faktoriem, tostarp saturam, atgriezeniskajiem saitiem, URL struktūrai un vēl daudziem citiem.
Šobrīd SEO jomā var izmantot daudz dažādas stratēģijas, lai uzlabotu vietnes redzamību meklētājprogrammās. Daži populārākie SEO veidi ir saturiskais SEO, tehniskais SEO, lokālais SEO un mobilais SEO.
Saturiskajam SEO galvenais fokuss ir uz vietnes saturu. Lai SEO būtu veiksmīgs, jāpievērš uzmanība tam, lai vietnes saturā būtu kvalitatīvi raksti ar saturiski svarīgiem vārdiem un atbilstošu saturu, kas būtu pielāgots lietotāja vajadzībām.
Tehniskais SEO attiecas uz to, kā tiek izveidota un uzturēta vietne, lai tā būtu viegli saprotama meklētājprogrammām. Šajā stratēģijā galvenais fokuss ir uz optimizāciju lapas ātrumam, URL struktūras pareizībai, un citiem tehniskiem faktoriem.
Lokālā SEO ir mārketinga stratēģija, kuru organizācijas lieto, lai uzlabotu savu redzamību vietējos meklētājprogrammu rezultātos, piemēram, Google Maps. Šajā stratēģijā galvenais fokuss ir vietējo meklēšanas frāžu optimizēšana, tas ir, tādu frāžu izmantošana, kas cilvēkiem interesējošas reālajā pasaulē un kas ir saistītas ar jūsu uzņēmuma atrašanās vietu.
Lokālajā SEO ir svarīgi, lai būtu precīzi norādīta jūsu atrašanās vieta un kontaktinformācija uzņēmuma vietējiem katalogiem un citās platformās, kā arī uzņēmumu atsauksmēs. Tāpat ir svarīgi, lai jūsu mājaslapas saturs būtu piemērots jūsu vietējam auditorijai – tas būtu saturs, kas interesē cilvēkus jūsu galamērķa vietā, lai cilvēki iegūtu interesi par jūsu biznesu un pārvērstos par klientiem.
Mobilais SEO ir optimizācijas veids, kas ir paredzēts mobilajiem iericēm. Šīs stratēģijas galvenais fokuss ir uzlabot mājas lapas redzamību un pozicionēšanos mobilo meklētājprogrammu rezultātu lapās. Mobilais SEO ir ārkārtīgi svarīgs, jo mobilo ierīču lietošana jau ir pārsniedzis datoru lietošanu. Skaidrs, ka optimizēšana mobiliem ierīcēm ir kaut kas, kas nav jāignorē.
Mobilais SEO paredz atšķirīgu pieeju, nekā tradicionālais SEO. Mobilajos meklētājprogrammās galvenā prioritāte ir saturs un vietnes pielāgošana mobiliem ierīcēm. Mājas lapai jābūt viegli lasāmai un labi pielāgojama dažāda izmēra ekrāniem, no viedtālruņa līdz planšetdatoram. Galveno fokusu mobilajai SEO stratēģijai vajadzētu būt uz saturu un atbilstību lietotāju meklēšanas vēlmēm. Katrai mājas lapai ir jābūt pielāgotai mobiliem ierīcēm, jo tas labvēlīgi ietekmēs lietotāju pieredzi. Tāpat ir jāņem vērā arī ierīču pieprasījumi, piemēram, ar maziem ekrāniem, kas var izmainīt lapas izskatu.